Boganmeldelse: Hvad er en VPN?

”Hvad er en VPN?” er en bog forfattet af teamet bag virksomheden PrivacySharks. Bogens titel afslører også bogens handling; bogen går nemlig i dybden med emnet og fortæller dig alt, hvad der er værd at vide om VPN. PrivacySharks har dedikeret sig til at lære internetbrugere om alt inden for internetsikkerhed. Du kan læse meget mere om dem på deres hjemmeside.

VPN – en helt ny verden

Bogen beskriver, hvad en VPN egentlig kan gøre for dig. Der er blandt andet en begrebsforklaring, der beskriver, at VPN står for virtual private network. Dette forklarer meget godt, hvad begrebet egentlig dækker over. Med en VPN skaber du nemlig din egen private netværkstunnel – direkte fra din computer til hjemmesiderne. Denne tunnel gør din ip-adresse umulig at spore, hvilket øger sikkerheden og giver dig flere muligheder online.

Med en VPN-forbindelse hopper du på servere verden over, hvilket giver dig mulighed for at komme uden om geoblokeringer. Dette er en kæmpe fordel for dig, da det giver dig mulighed for at tilgå de hjemmesider, der er blokeret i dit eget land. Dette betyder også, at du kan få adgang til udenlandske streamingtjenester og eksempelvis låse op for den amerikanske Netflix, som indeholder endnu flere film og serier. I bogen kan du læse en dybdegående gennemgang af dette, så du selv kan opleve, hvordan en VPN giver dig adgang til en helt ny verden.

Lærer dig alt om fordelene ved at benytte VPN

I ”Hvad er en VPN?” fremhæves alle de fordele, der er ved at benytte en VPN, når du surfer på nettet. Dette giver dig et fantastisk overblik, der også beskriver alle de muligheder, en VPN fører med sig. En kort opsummering af fordelene ser således ud:

• Giver dig 100 % anonymitet på nettet.
  • Beskytter dine data, filer og dine onlineaktiviteter.
  • Giver dig mulighed for at tilgå blokerede hjemmesider.
  • Giver dig adgang til endnu mere streamingindhold.
  • Beskytter dig mod reklameannoncer.

Giver dig den bedste rådgivning

Der findes massevis af VPN-udbydere, hvilket kan gøre det uoverskueligt for internetbrugere at vælge den rette VPN. Dertil er der stor forskel på kvaliteten af VPN-forbindelserne, og hvad de egner sig bedst til. Nogle af de parametre, bogen måler VPN-forbindelserne på, er efter antal servere, hastighed, design, fordele og funktioner.

Den gode nyhed er, at du i bogen kan se en oversigt over de bedste VPN-udbydere. Derudover fremhæves alle fordelene og funktionerne ved de forskellige VPN-forbindelser, så du kan finde den VPN, der imødekommer dine behov. Denne bog er ideel til dig, der bruger nettet til at surfe, hente musik og streame film og tv-serier. Du lærer nemlig alt, der er værd at vide om VPN, og hvorfor du ikke kan leve uden.